Sosyal medyada boykot furyası

Dışarıda yeme- içme yapan vatandaşlar karşılaştıkları fahiş fiyatlar karşısında sosyal medya üzerinden harekete geçtiler.


Vatandaşlar cafe, restoran, lokantaları hafta sonu (20-21 Nisan) boykot edeceklerini duyurdu. 


Peki boykot diğer sektörlere de sıçrar mı? Boykot sonrası cafe ve restoranlarda fiyatlar geriler mi? İşte detaylar...


Avrupa’daki alternatiflerine göre daha pahalı hizmet sunan cafe ve lokantalar için boykot çağrısı yapıldı. Sosyal medyada çok sayıda etkileşim alan paylaşımlar sonucunda vatandaşlar hafta sonu cafe, lokanta ve restoranlara gitmeyeceklerini açıkladılar.


Peki yapılan bu boykot fiyatlara bir çözüm olur mu? Boykot diğer sektörlere de sıçrar mı? Konuyla ilgili merak edilenleri Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanı Aydın Ağaoğlu, milliyet.com.tr’ye açıkladı. Ağaoğlu konuşmasında şu ifadeleri kullandı:


“Pandemi sürecinde tüm dünyada artış trendine giren gıda fiyatları Birleşmiş Milletler (BM) Gıda ve Tarım örgütü FAO'nun verilerine göre son üç yılda küresel piyasalarda yüzde 24, ülkemizde ise yüzde 336 arttı. 36 ayın 19 aylık sürecinde gıda fiyatları küresel piyasalarda gerilemesine rağmen, bizde her ay yükselişini sürdürdü.


‘BOYKOT EYLEMİNİ DESTEKLİYORUZ’


TÜKONFED sosyal medyada çığ gibi büyüyen bu boykot eylemini destekliyor ve tüm bileşenleriyle boykota iştirak edecektir.


BİR BARDAK ÇAY 66 LİRA!


Yiyecek satışı yapılan yerlerin bazılarında içerik miktar ve kalitesiyle oynanmış, lahmacunun harcındaki kıyma miktarı, döner dürümdeki et miktarı düşürülerek istismar edilmiştir. Ayrıca yakın zaman öncesine kadar 25 liradan satılan bir bardak çayın fiyatı maliyet artışına paralel oranda zam yapılarak 40 liraya satılması gerekirken 66 liraya ulaşmıştır.

Comments

Popular posts from this blog

Soğuk hava nedeniyle aracına aldığı yolcu tarafından vurulan taksici kurtarılamadı

Aile İçi Şiddetin Küçük Sesi Nasıl Kısıtladığı

Türkiye - BAE çıtayı yükseltiyor