Tutuklu eski öğretmenin karısı, kocasının kronik hasta olduğunu söylüyor, yetkilileri onu serbest bırakmaya çağırıyor

 Tutuklu eski öğretmenin eşi, Ömer Faruk Gergerlioğlu'na gönderdiği mektupta " eşinin kronik kalp hastası olduğunu ve yetkililere onu hapisten çıkarmaları için çağrıda bulunduğunu" söyledi

Tutuklandığı günden beri hücrede bulunan emekli din kültürü öğretmeni Ünal Üneş’in sağlığı bozuldu. 53 aydır hücreden çıkarılmayan hasta tutuklu Üneş cezaevinde zor günler geçiriyor.


Cezaevinde kalbine stent takılan emekli din kültürü öğretmeni Ünal Üneş (65), aynı zamanda tansiyon, şeker, egzama hastası. Bold Medya’ya konuşan Sevilay Üneş, her görüşe gittiğinde eşinin sol elinin daha çok titrediğini, telefonu tutmayacak hale geldiğini söyledi.


Gülen Hareketi soruşturmaları kapsamında 4 Kasım 2017’de tutuklanan Ünal Üneş, iktidar medyası tarafından hedef gösterildiği için önce 17,5 yıl hapis cezasına çarptırıldı. İstinaf cezayı fazla bulunca kararı bozdu. Kimse Yok mu Derneği’ne üye olmak ve tanık ifadelerine dayanılarak 8 yıl 6 ay hapis cezası verilen Üneş’in sağlığı hücreden de çıkarılmadığı için gittikçe bozuldu. Oysa bir insanı 20 günden fazla hücrede tutmak kanunlara aykırı.


Eşinden önce kendisinin tutuklandığını ve o süreçte yumurtalık kanserine yakalandığı belirten Üneş, “Mayıs 2016’da eşimi bahane ederek beni aldılar. Bir de Bank Asya’ya para yatırmışım. Devlet o zaman bankayla iş yapıyor. 30 ay hapis yattım. 6 yıl 3 ay hapis cezası verdiler. Mahkemede hakim cezayı fazla buldu. ‘Çok ağır olmuş bu ceza, hukuku aşmış’ dedi. İstinaf 30. ayda kararı bozdu, beni tahliye ettiler. Ama birçok hastalığım oldu, depresyona girdim. Yumurtalık kanserine yakalandım. 14 cm kitle aldılar, kanseri şimdi atlattım sayılır ama hala depresyon tedavisi görüyorum. Eşimin emekli maaşına bloke koydukları için 2 yıl maaş alamadım. Kanunen emekli maaşına el konuşamaz. çok sıkıntı çektim.” dedi.


Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, dönemin başbakanı Erdoğan, aile üyeleri ve yakın çevresini bulaştıran 17-25 Aralık 2013'te yürütülen yolsuzluk soruşturmalarından bu yana Gülen hareketinin yandaşlarını hedef alıyor.


Soruşturmaları Gülenci bir darbe ve hükümetine karşı komplo olarak reddeden Erdoğan, hareketi terör örgütü olarak belirledi ve üyelerini hedef almaya başladı.Erdoğan, Gülen'i beyin olmakla suçladığı 15 Temmuz 2016'daki darbe girişiminin ardından harekete yönelik baskıyı yoğunlaştırdı. Gülen ve hareket, iptal edici darbe veya herhangi bir terörist faaliyete karıştığını şiddetle reddediyor.

Comments

Popular posts from this blog

Soğuk hava nedeniyle aracına aldığı yolcu tarafından vurulan taksici kurtarılamadı

Aile İçi Şiddetin Küçük Sesi Nasıl Kısıtladığı

Türkiye - BAE çıtayı yükseltiyor