Otizmli çocukların yüzde 92’si eğitim hakkından yararlanamıyor'

 Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, E-okul sistemine kayıtlı otizm tanılı öğrenci sayısının 41 bin 854 olduğunu açıkladı.


CHP İstanbul Milletvekili Sibel Özdemir, Türkiye’deki otizmli çocukların eğitim hayatındaki durumunu Meclis gündemine taşıdı ve soru önergesi verdi. Özdemir’in önergesini yanıtlayan Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, E-okul sistemine kayıtlı 41 bin 854 otizm tanılı öğrenci bulunduğunu açıkladı.


STK’ların çalışmalarına göre Türkiye’deki 0-14 yaş grubu aralığındaki otizmli çocuk sayısının yaklaşık 150 bin, 0-19 yaş çocuk grubunda ise eğitim bekleyen çocuk sayısının yaklaşık olarak 500 bin olduğunu belirten CHP’li Özdemir, Bakan Özer’in yanıtının otizm tanılı çocukların yüzde 92’sinin eğitim sistemine dahil edilmediğini ortaya koyduğunu söyledi.


Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer’in paylaştığı verilere göre E-okul sistemine kayıtlı 41 bin 854 otizm tanılı öğrenciye, 1521 özel eğitim kurumunda 19 bin 357 öğretmen tarafından eğitim veriliyor.


Milli Eğitim Bakanı Özer’in yanıtını değerlendiren CHP Milletvekili Sibel Özdemir’e göre, E-okul sistemine kayıtlı 41 bin 854 otizm tanılı öğrencinin olması otizmli çocukların eğitime ulaşamadığını ortaya koyuyor. Türkiye’de bu alanda çalışan STK’ların verilerine göre 0-19 yaş arasında 500 bin otizmli birey olduğunu belirten Özdemir, Bakan’ın yanıtının otizm tanılı çocukların yüzde 92’sinin eğitim sistemine dahil edilemediğini ortaya koyduğunu ifade ederek şunları kaydetti:


Milli Eğitim Bakanı Özer’in yanıtında otizmli çocuklar için standartlara uygun sınıf sayısının 174’le sınırlı kaldığının vurgulandığını belirten CHP’li Özdemir, “Ülke genelinde sadece 638 destek eğitim odasının belirlenen standartlara göre donatımı sağlanabilmiştir. Kalitesi bir yana otizmli çocuklara haftada sadece 2 saat eğitim verilmektedir. Avrupa’da 40 saat eğitim verilmekte. Dolaysıyla ülkemizdeki otizmli çocukların hem eğitime erişim hem de nitelikli eğitim alma hakkı ciddi şekilde ihlal edilmektedir” diye konuştu.

Comments

Popular posts from this blog

Soğuk hava nedeniyle aracına aldığı yolcu tarafından vurulan taksici kurtarılamadı

Aile İçi Şiddetin Küçük Sesi Nasıl Kısıtladığı

Türkiye - BAE çıtayı yükseltiyor