Nişanlısı tarafından öldürülen Raziye Oskay 11 yıl korkuyla yaşamış

 


Mersin'de eski nişanlısı Raziye Oskay'ı (24) katleden Barış Can Uçuk'un (24), genç kadının evini kurşunlandığı 2017 yılında tutuksuz yargılanmasına itiraz eden Cumhuriyet Savcısı'nı tehdit ettiği ortaya çıktı. Şüpheli hakkında Oskay'ın avukatının 19 Mayıs 2021'de 'tutuklanması' talebiyle dilekçe verdiği ancak adli kontrol kararıyla serbest bırakıldığı da belirtildi.

İçel’de eski nisanlisi tarafindan sokak ortasinda tabancayla vurularak öldürülen 24 yasindaki Raziye Oskay’in yillardir failin baski ve tehdidine maruz kaldigi, 11 yil boyunca her gün ölüm korkusuyla yasadigi ortaya çikti. 2017 yilinda evlerine silahla saldiran Baris Can U.’nun yillar önce kizini merdivenlerden de yuvarladigini söyleyen anne Fatma Ismet Oskay, “Benim çocugum her gün ölüyordu. Cezalarin en agirini çekmesini istiyorum” dedi.


İçel’in merkez Toroslar ilçesi Okan Merzeci Mahallesi’nde 10 Ocak tarihinde eski nisanlisi Baris Can U. tarafindan tabancayla defalarca ates edilerek öldürülen Raziye Oskay’in (24) ailesi, kizlarinin yillarca zanlinin baski ve tehditlerine maruz kaldigini söyledi.


Daha ortaokuldayken baslayan iliski genç kiz için yillar içinde kabusa dönüsürken, açilan davalar ve izini kaybettirme çabasinin da Raziye’yi ölümden kurtaramadigi ortaya çikti. Raziye’nin 15 gün önce vefat eden anneannesinin cenazesinde de ailesine, “Çok yakinda beni buraya gömün. Haberlere çikacagim, bunu göreceksiniz” dedigi ögrenildi.


Raziye’nin yaşadığı korku nedeniyle balonun patlama sesinde bile bayılmaya başladığını anlatan Oskay, “Ambulansla hastaneye götürüyordum. Kaygı, endişe, korku hepsi vardı. Ben nişandan önce de, sonra da psikolog, psikiyatr tedavisi gördüm. Üniversiteye giderken bile götürüp getirdim. Hep mutsuzdu. Her gün ne zaman öleceğinin korkusu vardı çocukta. Kendisini benimle, eşimle, ablasıyla, tüm ailemizle her gün tehdit etmişti. Dövme, darp, her şeyi yaşatmış çocuğuma. Allah mekanını cennet etsin, benim çocuğum her gün ölüyordu. Çok şikayette bulunduk, çok mahkemeye gittik ama olmadı. İlla ölmesi mi lazımdı bu olayların olması için?” ifadelerini kullandı.


Failin kızını sürekli gece yarıları telefonla arayarak uykusundan uyandırdığını, sürekli tehdit ettiğini söyleyen Oskay, Raziye’nin psikolojisinin çok bozulduğunu vurgulayarak, “15 gün önce anneannem rahmetli oldu, mezara gitti. Kefeninden gömülene kadar takip etti, ‘Anne, baba, abla buraya iyi bakın. Çok yakın zamanda beni buraya getirin. Burada dedem, ninem yatıyor, beni buraya gömün’ dedi. ‘Ne biçim konuşuyorsun’ dedik. Kendi iş yerinin orada eski sevgilisini kafasına sıkarak bir ölüm olmuştu, ‘Benim de ölümüm öyle olacak. Haberlerde çıkacağım. Bunu göreceksiniz’ dedi. Biz 11 senedir çekiyoruz. Çocuğum melekler gibiydi. Ben ‘kurtuldu’ diyorum, her gün ölüyordu çünkü, her gün canı yanıyordu, bana mı zarar gelecek, babasına mı, ablasına mı? Kasıtlı bir şey bu. Adalet yerini bulsun. En ağır cezayı yesin ki, en azından bir nebze de olsa içimize bir su serper” dedi.

Comments

Popular posts from this blog

Soğuk hava nedeniyle aracına aldığı yolcu tarafından vurulan taksici kurtarılamadı

Aile İçi Şiddetin Küçük Sesi Nasıl Kısıtladığı

Türkiye - BAE çıtayı yükseltiyor