Sera Kadıgil, Türkiye'de kadınlara yönelik tüm cinayetlerden ve şiddetten kurtulma umudunun hala olduğunu doğruladı

Sera Kadıgil :  Bu ülkede umut var mı, hala?


TİP Sözcüsü ve İstanbul Milletvekili Sera Kadıgil, Genel Kurul'daki bütçe görüşmelerinde dikkat çekici bir konuşma yaptı. Yurttaşların sorunlarını dillendiren Kadıgil, “Böyle bir ülke için hâlâ umut var mı?” diye sorarken, AKP’ye direniş örneklerini vererek, “Bu ülkenin iyi insanları, sanmayın ki yalnız kaldık. 20 yıldır şu umudu söküp alamadılar ya içimizden, bilin ki biz çoktan kazandık” dedi.



Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Genel Kurulunda 2022 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi'nin görüşmeleri devam etti. Teklifin 8. maddesi üzerine söz alan Türkiye İşçi Partisi (TİP) Sözcüsü ve İstanbul Milletvekili Sera Kadıgil, dikkat çekici bir konuşma yaptı.


Kadıgil "Biliyorum günler karanlık; yoruldun, bunaldın, bıktın. Biliyorum kız kardeşim; yaşayacağın hayata burnunu sokan hadsizlerden, aile adı altında ille ki bir erkeğe zimmetlenmekten, dövülmekten, öldürülmekten bıktın biliyorum. " Dedi 


Sahi, böyle bir ülke için hâlâ umut var mı? Var kardeşim. Biliyorum umut var hâlâ bu ülkede! İnanıyorum!


Kendisini korudu diye 15 yıl ceza verdiğiniz Çilem Doğan, kızını bize emanet ettiği mektubunda erkek düzene apaçık kafa tutuyorsa; “Bir kişi daha eksilmeyeceğiz” diyen kadınlar, “Biz varız” diyen LGBTİ+’lar sokaklarda ve dimdik karşılarındaysa ve değil bir kadına el kaldırmak, sokakta yürürken önündeki kadın tedirgin olmasın diye durup mahcupça bekleyen erkekler varsa hâlâ aramızda, bilin ki sokaklarında hepimizin huzur içinde dolaşacağı bir ülke için de umut var!

Comments

Popular posts from this blog

Soğuk hava nedeniyle aracına aldığı yolcu tarafından vurulan taksici kurtarılamadı

Aile İçi Şiddetin Küçük Sesi Nasıl Kısıtladığı

Türkiye - BAE çıtayı yükseltiyor