Aktivist Öztürk, gizli gözaltı merkezinde vahşi işkenceye maruz kaldığını söyledi

 


Kendisini sosyalist aktivist olarak tanımlayan 47 yaşındaki Ayten Öztürk, 2018 yılında Ankara'da gizli bir gözaltı merkezinde ağır işkence ve cinsel tacize maruz kaldığını söyledi.

İnsan hakları aktivisti ve Halkların Demokratik Partisi (HDP) milletvekili Ömer Faruk Gergerlioğlu'na verdiği röportajda Öztürk, başına bir poşet geçirildiğini ve çırılçıplak soyulup duvara zincirlendiğini söyledi.

"Uymadığım sürece gitmeme izin vermeyeceklerini söylediler." dedi. "Bana polis copuyla tecavüz etmeye kalkıştılar ve bayılana kadar elektroşokla öldürüldüm.


Öztürk, gözaltı sırasında 25 kilo verdiğini söyledi. "Bana her şeyi yapma yetkisinin kendilerine verildiğini söylediler." dedi."Onlarla işbirliği yapana kadar bana işkence etmeye devam edeceklerini söylediler. Profesyonel olduklarını ve ölmek için yalvaracağımı söylediler. Oradaki tek tutuklu ben değildim, tek kadın bendim.


Öztürk, altı ay sonra bir tarlanın ortasına bırakıldığını ve Ankara polisi tarafından hemen alındığını söyledi.


Mart 2018'de Beyrut havalimanında Avrupa'ya giderken gözaltına alınan Öztürk, kendisini Türkiye'ye getiren Türk yetkililere teslim edildi.Zanlı, gözaltına alındıktan sonra tutuklanarak Ankara Sincan Cezaevi'ne gönderildi. Öztürk terör örgütü üyeliğinden yargılanıyor, savcı müebbet hapis cezası istiyor.


Öztürk işkenceyle ilgili suç duyurusunda bulunmasına rağmen, savcı yasal işlem için bir gerekçe bulamadı.


Türkiye'de işkence ve kötü muamele endişe verici bir şekilde yaygınlaşıyor.


İnsan hakları savunucusu ve muhalif vekil Sezgin Tanrıkulu tarafından yayınlanan aylık rapora göre, Temmuz ayında cezaevlerinde, hastanelerde ve tutukevlerinde 248 kişi işkence veya kötü muamele gördü.Cezaevlerindeki hak ihlalleri arasında tıbbi tedavinin reddedilmesi, gıda, yatak ve ılık su gibi temel ihtiyaçlardan mahrumiyet ve diğer cezaevlerine zorla nakledilmesi yer aldı.

Comments

Popular posts from this blog

Soğuk hava nedeniyle aracına aldığı yolcu tarafından vurulan taksici kurtarılamadı

Aile İçi Şiddetin Küçük Sesi Nasıl Kısıtladığı

Türkiye - BAE çıtayı yükseltiyor