Yıllar önce 2016 darbe oyununda bir Türk subayına fiziksel işkence yapıldı

 


Nordic Monitor web sitesi, bir Türk Özel Kuvvetleri subayının o kadar şiddetli bir şekilde dövüldüğünü ve çürükler nedeniyle vücudunun derisinin siyaha döndüğünü bildirdi. vücudunda oluşan yaraları tedavi etmek için hastaneye kaldırıldı. 

Teğmen Furat Artan, İstanbul Ağır Ceza Mahkemesi'ne sivil giyimli kişiler tarafından saatlerce dövüldüğünü " Polis olduklarına inanılıyor" söyledi. 

"Burnum kırıldı ve tüm vücudum çocukken giydiğim okul üniformasına benzer şekilde siyahlaştı" diye ekledi.Ayrıca, "şehadeti birkaç kez tekrarladığımı hatırlıyorum çünkü o bitmeyen dayak durumunda öleceğimi düşündüm." dedi 

Ertan, hükümetin iddialarını desteklemek için yanlış beyanlara imza atacak kadar Türk başkentinde acımasızca işkence gören birçok kişiden biriydi. 


Ertan cezaevinde kaldığı iki yıl içinde ilk duruşmasında yürek burkan hikayesini anlatma şansı yakaladı ve savunması polise tehdit ve baskı altında söylediği ifadeleri geri çekmeye başladı ve işkenceden sadece bahsetti.

Yargıçların önünde "Maruz kaldığım işkenceyi anlatmak canımı yakıyor ama konudan kısaca bahsedeceğim çünkü mahkeme kayıtlarına dahil etmek istiyorum." dedi


"İşkence sırasında su yoktu ve su istediğimde yere su döküldü ve bana yerden yalamam söylendi. Ayrıca yerden su yalarken sanki bir topa vuruyormuş gibi kafama tekme atıyorlardı. Kendimden geçtiğimde, komadan uyanmak için beni dövdüler." diye devam etti.


'Mesele akşama kadar devam etti ve yorgun olduklarını düşündüm ve bu yüzden sonunda beni terk ettiler, ardından yetkililer onu Sincan hapishanesine göndermeden önce onu hastaneye götürdüğünü hatırlayarak konuşmasına devam etti . İşkence, gözaltından cezaevine nakledilmesi ile sona ermemiş, aksine tek başına kaldığı cezaevinde son derece korumalı olan cezaevinde dayak devam etmiştir. 

Artan'ın tıbbi dosyası, maruz kaldığı ağır yaralanmalar nedeniyle hastaneye kaldırılmasına yol açacak şekilde işkence ve kötü muameleye maruz kaldığını doğruladı.


Comments

Popular posts from this blog

Soğuk hava nedeniyle aracına aldığı yolcu tarafından vurulan taksici kurtarılamadı

Aile İçi Şiddetin Küçük Sesi Nasıl Kısıtladığı

Türkiye - BAE çıtayı yükseltiyor